Közlekedésmérnök-, építőmérnök-, építészmérnök-, tájépítész- és építőművész-hallgatók részvételével.
Az idei évben is megrendezésre került a már hagyománynak számító Várostervezési Napok, amelyre idén a közlekedésmérnök-, az építőmérnök-, az építészmérnök és a tájépítész-hallgatók mellett építőművész-hallgatók is jelentkeztek, tovább erősítve az esemény színvonalát és palettáját. Ezt bizonyítja a tény, hogy idén 6 csapatnyi ember jelentkezett, ami bizonyítja az esemény rendkívüli népszerűségét.
Az idei versenyen Csepel és Soroksár térségét kellett a versenyzőknek újratervezniük, különös tekintettel a Gubacsi híd, a Francia-öböl környezetére, amely az elmúlt évek egyik, ha nem a legkomplexebb kihívást jelentette a hallgatók számára. A feladat komplexitására való tekintettel az idei versenyen a korábban megszokott négy helyett öt nap állt a versenyzők rendelkezésére.
A csütörtök este a csapattagokkal való ismerkedésről és a helyszín megismeréséről szólt, majd pedig a nap folyamán a csapatok összeültek, hogy minél jobban elemezni tudják a területet, és minél több részletet meg tudjanak figyelni másnap.
A pénteki napon ugyanis a helyszínbejárás volt a fókuszban, ahol a versenyzőket két részre osztották. Az építészmérnök és a tájépítész versenyzők Csepelen kezdtek, a Szállító utcában, ahol a csepeli főépítésszel egy kötetlen beszélgetés során átbeszélték a Francia-öböl környékét a benne rejlő problémákkal és a lehetséges megoldásokkal. Ezt követően a Francia-öböl bejárása következett, ahol a versenyzők további tapasztalatokat gyűjthettek a területről. Ezzel párhuzamosan a közlekedésmérnök és az építőmérnök versenyzők a Pesterzsébet felső HÉV-megállóban kezdték meg a helyszín bejárását és áttekintését, ahol közlekedési és építőmérnöki szakemberek álltak a rendelkezésükre, hogy a körbejárás során minden kérdésükre megkapják a választ a területtel kapcsolatban.
A csepeli csapat korábban végzett, ezért csatlakozott a pesterzsébeti csapathoz, hogy részt vegyenek az ottani körbejáráson és csapattársaikkal megosszák a csepeli főépítész gondolatait.
A bejárás után a versenyzők tartottak egy ebédszünetet, ezután következett a műhelymunka, melynek során nekiláttak az előzetes terveik megvalósításának.
Szombat reggel a versenyzők folytatták a műhelymunkát, ezt követően egy délelőtti turnuson a konzulensekkel megvitathatták az addigi eredményeiket. Ezt követően a versenyzők ebédszünetet tartottak, majd a délután folyamán egy újabb konzulensi turnussal vitathatták meg a megváltoztatott elképzeléseiket. Vasárnap bőszebben dolgoztak a versenyzők, hiszen délelőtt az utolsó konzulensi turnus érkezett, hogy megtekintse a versenyzők addig megalkotott munkáit, és egy utolsó tanáccsal, meglátással javítsa a műhelymunkákat.
A konzulensek mellett vasárnap kenyai vendéghallgatók is érkeztek, hogy megtekintsék a versenyt, amely rendkívüli módon elnyerte a tetszésüket, és kötetlen beszélgetéseket folytattak a versenyzőkkel. A turnust követően pedig ismét ebédelhettek a versenyzők. Eközben természetesen a szervezők és a segítők is keményen dolgoztak, hogy minden a legnagyobb rendben történjen, és a versenyzőknek semmilyen problémájuk ne akadjon.
Végül elérkezett a hétfői nap, amikor a kötelező leadások után a csapatoknak délutánra el kellett hagyniuk a termet, hogy a szervezők előkészülhessenek a bemutatóra. A pályamunkákat ugyanis nem volt elég benyújtani, elő is kellett adniuk a csapatoknak egy 10 tagú zsűri előtt, hogy pontosan mit és miért álmodtak meg a területre. Az idei, nehéz feladathoz méltó, színvonalas munkákkal álltak elő a csapatok. A prezentációt követően pedig készségesen válaszoltak a zsűri által feltett kérdésekre.
A zsűri a színvonalas munkák miatt rendkívül nehéz helyzetbe került, de végül sikerült dönteniük: a 2024-es Várostervezési Napok győztes csapatának az E csapatot választották. Ezúton szeretnénk gratulálni az összes versenyzőnek a színvonalas munkájához!
A cikk szerzője: Sziráki Tamás, harmadéves közlekedésmérnök-hallgató
Részletes információk: